Before Christmas, rue de Bretagne will be reduced from two lanes to one for cars. This will enable the creation of a contra-flow cycle path on the north side of the street (opposite the Marché des Enfants-Rouges).

This development, which will run from rue de Turenne to rue des Archives – i.e. around the corner from the town hall – will be two meters wide. It will cost 300,000 euros. It will also result in the loss of 17 paid parking spaces.

« Three new Davioud double-seated benches will be added to the three already present, » says Le Parisien, which adds: « While local residents are generally in favor of the new arrangements, shopkeepers seem more circumspect. » As elsewhere in Paris, some people fear that the narrowing of the traffic flow will lead to traffic jams.

Text: Axel G.

02.11.23

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Votation sur les SUV : Les résultats dans Paris-Centre

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Paris a voté contre les SUV. Mais seulement 6% des habitants se sont déplacées aux urnes. Sur les 1 374 532 Parisiens inscrits, 78 121 ont participé au scrutin. Avec 54,55 % de votes favorables, la majorité a exprimé sa volonté de taxer ces mastodontes des rues parisiennes.

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WHAAAAAAAT ?!

 

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